Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011

Οδύσσεια ενστάσεων

Απρίλης 2011. Προκύρηξη θέσης διευθυντή στο Λύκειο.
Λάθος καταμέτρησης μορίων

Ένσταση προς το ΠΥΣΔΕ        7/4/11
Νομού Λακωνίας


Του καθηγητή Γεωργίου Σταθάκη, φυσικού
ΓΕΛ Μολάων

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πληροφορούμαι ότι στην απόφασή σας για την τοποθέτηση διευθυντού στο σχολείο μας επιλέχθηκε  η καθόλα άξια συνάδελφος συνυποψήφιά μου.
Επειδή όμως η προκήρυξη της θέσης από την διεύθυνση δεν ανέφερε συγκεκριμένα κριτήρια, στηριζόμενος στο νόμο 3848/10 για τις κρίσεις θεωρώ ότι υπερέχω στα τυπικά τουλάχιστον προσόντα.
Παρακαλώ λοιπόν, με όλο το σεβασμό και την εκτίμηση σε εκλεκτούς συναδέλφους να μας επαναξιολογήσετε.
Σπεύδω να κάνω την ένσταση, πριν λάβω την απόφαση με το σκεπτικό της κρίσης, επειδή βρισκόμαστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και οι ευθύνες για τη λήξη του έτους και των εξετάσεων είναι μεγάλες.

Ένσταση                12/4/11
Προς
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου
Και
ΠΥΣΔΕ Λακωνίας.

Κατά της απόφασης 3409/11-4-2011 της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης Πελοποννήσου, η οποία στηρίχθηκε στην απόφαση 5/6-5-2011 του ΠΥΣΔΕ Λακωνίας.
Ενίσταμαι για την τοποθέτηση στην θέση του διευθυντού στο Λύκειο Μολάων της συνυποψήφιάς μου, διότι θεωρώ ότι εγώ πληρώ περισσότερο τα κριτήρια για αυτή την θέση.
Συγκεκριμένα, με τα 24 χρόνια συνεχούς διδακτικής υπηρεσίας ως μόνιμου εκπαιδευτικού, ενάμιση χρόνο ως υπεύθυνου κέντρου Λαϊκής επιμόρφωσης και την βεβαίωση πιστοποίησης στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών θεωρώ ότι υπερέχω στα τυπικά προσόντα του νόμου 3848/2010.
Εκτός αυτών νομίζω ότι έχω προσφέρει αρκετά στην εκπαίδευση στα διάφορα σχολεία όπου υπηρέτησα, κυρίως στο Λύκειο Μολάων, αλλά και σε σχολείο στην Γερμανία και στο ΣΔΕ, όπου τον τελευταίο χρόνο προσέφερα ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες μου, επιπλέον της δουλειάς μου στο Λύκειο. Η κοινωνική και συνδικαλιστική μου προσφορά είναι επίσης γνωστή στο χώρο μας, όπως και η συνεισφορά μου στην καλή λειτουργία του σχολείου, με την βοήθειά μου στην μηχανοργάνωση, επιμορφώσεις συναδέλφων στις ΤΠΕ, επιμορφώσεις στη χρήση υπολογιστών στην διδασκαλία φυσικής κ.α.

Δικαίωση

Κανονικές κρίσεις διευθυντών. Αφού μπήκαμε στο χορό...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Προσωπικά στοιχεία

Σταθάκης Γεώργιος του Παντελή
Καθηγητής στο ΓΕΛ Μολάων
Γεννηθείς στις 22-02-1954
Άγαμος με ένα παιδί
Κάτοικος Μολάων
Σπουδές
1972 – 1978                  Πανεπιστήμιο Αθηνών                            Φυσικό

Εργασιακή  διδακτική εμπειρία

1979--1985
Φροντιστήριο.                                        Αθήνα – Μολάοι

1984 – 1985
Υπεύθυνος Κέντρου Επιμόρφωσης Μολάων.
Παραίτηση λόγω υποψηφιότητας στις βουλευτικές εκλογές.

1985 – 1987
Συγγραφή – Έκδοση βιβλίων, που απευθύνονται κυρίως σε μετανάστες και παιδιά μεταναστών.                    Αθήνα
Προώθησή τους.                                    Καναδάς - Αμερική

1987
Καθηγητής στο δημόσιο             Παπαδιάνικα – Μολάοι

1988
Ενασχόληση με υπολογιστές. Προγραμματισμός.
Πρώτη προσπάθεια εισαγωγής του υπολογιστή στην διδασκαλία της Φυσικής με προγράμματα προσομοίωσης (σε DOS).

1993 -- 1995
Διδασκαλία πειραματικού προγράμματος Φυσικής PSSC

1995 – 1998
Απόσπαση στην Γερμανία                      Λύκειο Αμβούργου
Εγγραφή και παρακολούθηση στο πρώτο έτος του τμήματος υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου

1998
Επιστροφή στην Ελλάδα.                                   Μολάοι
Διδασκαλία μαθημάτων πληροφορικής σε Γυμνάσιο – Τεχνικό Λύκειο – Λύκειο Μολάων, για λίγα χρόνια, λόγω έλλειψης καθηγητών πληροφορικής.
Πρώτη προσπάθεια μηχανοργάνωσης του Λυκείου.
Εργαστήριο Πληροφορικής.
Σεμινάρια για την χρήση του υπολογιστή στην διδασκαλία της Φυσικής

1999
Εκπαιδευτής με σύμβαση έργου στο ΚΕΚ ΜΕΝΤΩΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΕ

2002 –2003
Επιμορφωτής εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση. Υλοποίηση τριών προγραμμάτων στο ΚΣΕ Λυκείου Μολάων.

2008 -- 2010
Συμβολή στο στήσιμο και την λειτουργία του παραρτήματος Μολάων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σπάρτης. Υπεύθυνος για την λειτουργία του.

Σήμερα
Εξακολουθώ να λειτουργώ στο χώρο του ΓΕΛ Μολάων στο κυρίως αντικείμενό μου, την Φυσική.

Επιμορφώσεις
1993 : Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο (ΠΕΚ) Τρίπολης
            1oς κύκλος τρίμηνης επιμόρφωσης.

1998 : Ταχύρυθμο επιμορφωτικό πρόγραμμα (10 ώρες) Τρίπολη.

2000 : Επιμορφωτικό πρόγραμμα 7 ωρών στην Τρίπολη με θέμα «Ενημέρωση στα νέα βιβλία του Ενιαίου Λυκείου»

2001 : ημερίδα στη Σκάλα, «Οι φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση»

2002 : ημερίδα στην Καλαμάτα για την φυσική Β Λυκείου
            Ημερίδα στους Μολάους για την φυσική Α, Β Λυκείου
            Ημερίδα στη Σπάρτη για την διδακτική τεχνολογικών εξελίξεων

2004 : Συμμετοχή στο 10 Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστήμης και Τέχνης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

2005 : Ημερίδα αγωγής υγείας στην Σπάρτη.

2011 : Σεμινάριο αξιολόγησης μαθητών, Γυμνάσιο Μολάων.


Συνδικαλιστική δράση

Σύλλογος Λακώνων Φοιτητών

ΕΛΜΕ Λακωνίας


Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
(ενδεικτική αναφορά)

Συνόδευση 15ήμερης καλοκαιρινής εκπαιδευτικής αποστολής στην Κύπρο (15-28/7/1990), στα πλαίσια ανταλλαγής μαθητών με το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου.

«Λευκές Εβδομάδες» με την Α’ Λυκείου στο Καρπενήσι. Χειμώνας του 2004.

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Ελιά και περιβάλλον»

Συμμετοχή σε πολλές 5ήμερες εκδρομές της Γ Λυκείου Μολάων και του Λυκείου Αμβούργου.


Ξένες Γλώσσες  (χωρίς πιστοποίηση)


Καλή γνώση Αγγλικής και Γερμανικής



ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Αυτοαξιολόγηση

Θεωρώ εμαυτόν ικανό στο να συνεργάζεται, εμπνέει, κατανοεί και λύνει προβλήματα μέσα σε μιαν ομάδα ανθρώπων.
Τολμώ επίσης να επικαλεσθώ χαρακτηριστικά όπως ανιδιοτέλεια, ειλικρίνεια, πειθώ, σταθερότητα σε αρχές αλλά και ιδιαίτερα ανοιχτό πνεύμα. Η προηγούμενη πολιτική και συνδικαλιστική μου δράση και γενικά η κοινωνική και σχολική μου παρουσία καταδεικνύουν, νομίζω, τέτοια στοιχεία του χαρακτήρα μου.
Είμαι ανοιχτός σε κάθε τι νέο. Έχω περιέργεια και θέλω να μαθαίνω, να πειραματίζομαι, να θέτω υπό έλεγχο κατεστημένες αντιλήψεις. Έτσι προσπαθώ να κατανοώ την κάθε νέα γενιά, που την θεωρώ γενικά καλύτερη από προηγούμενες, (ένα είδος Δαρβινικής εξέλιξης της κοινωνίας, που έχει να διαλέξει και επιλέγει το καλύτερο).
Δεν συμφωνώ βέβαια σε κάθε μόδα, είμαι γενικά αυστηρός με τους μαθητές και άρχισα να απέχω από τον ενεργό συνδικαλισμό όταν, εκτός άλλων,  διαφώνησα με τις μαθητικές καταλήψεις. Αλλά αντιδρώ στην παμπάλαια συνήθεια των παλαιοτέρων, που κουρασμένοι από όσα έμαθαν και έκαναν ευλογούν τα γένια τους και επικρίνουν με εύκολο τρόπο το καινούριο.
Στα αρνητικά τώρα, ίσως θα έπρεπε να διαθέτω περισσότερη ενεργητικότητα και καλώς νοούμενη δημιουργική φιλοδοξία…, αλλά ποτέ δεν είναι αργά.


Προγραμματισμός δράσης.

Συγκεκριμένος προγραμματισμός και ιδέες θα πρέπει πρώτα να συζητηθούν με καθηγητές, μαθητές, την  κοινωνία και οπωσδήποτε και με την υπηρεσία μας. Απαραίτητη είναι επίσης η συζήτηση και η άντληση πείρας συναδέλφων από άλλα σχολεία.
Επιδίωξή μου είναι να βοηθήσω να λειτουργήσει το σχολείο αρμονικά, με κατανόηση και αλληλοσεβασμό καθηγητών και μαθητών. Θεωρώ απαραίτητο να συμφωνήσουμε όλοι, μέσα από διεξοδική συζήτηση στην αρχή της χρονιάς, σε συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του προγραμματισμού που γίνεται από το υπουργείο.
Ο τελικός σκοπός πρέπει να είναι ένα ευχάριστο περιβάλλον, που θα βοηθάει στην δημιουργία και την διαπαιδαγώγηση.
Ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό. Με περιβαλλοντική ευαισθησία και ενθάρρυνση κάθε δημιουργικής αναζήτησης και ανάδειξης ταλέντων των μαθητών.
Ένα σχολείο που θα συμμετέχει και θα αγκαλιάζει κάθε προσπάθεια βελτίωσης του βαλτωμένου παιδαγωγικού μας συστήματος.





Ένσταση – αίτηση θεραπείας    11/7/2011
Παρακαλώ όπως επανεξετάσετε την μοριοδότησή μου για τις κρίσεις διευθυντών, μετά την διευκρινιστική εγκύκλιο 75451/Δ2 στις 6-7-2001, όπου διορθώνει την προηγούμενη 65780/Δ2 9-6-2001. Συγκεκριμένα, οι επιμορφωτές στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία δικαιούνται τα μόρια του εδαφίου η, παρ. 2 αρ. 13 του νόμου 3848/2010, δηλαδή 3 μόρια.
Υπάρχουν δύο κύκλοι επιμόρφωσης, ο πρώτος στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ο δεύτερος, ανά ειδικότητα, στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Συμμετείχα ως επιμορφωτής σε τρία επιμορφωτικά προγράμματα το 2002 και 2003, όπως φαίνεται από βεβαιώσεις που έχω επισυνάψει στην αρχική αίτηση. Οι γνώσεις μου λοιπόν στις νέες τεχνολογίες πιστοποιούνται και τα προσόντα μου στη διοίκηση είναι αυξημένα


Ένσταση
Θέμα:     1. μοριοδότηση της συνέντευξης για τις κρίσεις διευθυντών     2. επαναφορά της ένστασης για την μοριοδότηση ΤΠΕ.

1.  Η ένσταση πάνω σε υποκειμενικές κρίσεις δεν θα είχε κανένα νόημα αν δεν υπήρχε η πιθανότητα παρανοήσεων και παρεξηγήσεων. Διαφορετικά η ορθότητα κρίνεται από την αίσθηση δικαίου που αφήνει σε μικρές κοινωνίες και από τα αποτελέσματα μετά. Αυτές λοιπόν τις τυχόν παρεξηγήσεις, όσες  μπορώ εγώ καλοπροαίρετα να υποψιαστώ, αφού δεν είναι γνωστές οι συγκεκριμένες αξιολογικές κρίσεις, θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω.
•    Η συνέντευξη είναι ένας τρόπος αξιολόγησης προσωπικότητας, ικανοτήτων, διάθεσης προσφοράς. Δεν μπορεί να είναι εξέταση –αυτό παρέλειψες, εδώ ήταν λάθος.
•    Η αξιολόγηση γίνεται από το βιογραφικό του καθενός, την κυρίως συνέντευξη και την ίδια γνώμη, όπου υπάρχει, ή την επικρατούσα αντίληψη, σε έναν χώρο που οι άνθρωποι γνωρίζονται.
•    Η πολύχρονη εμπειρία σε διάφορες θέσεις έχει ήδη αξιολογηθεί αντικειμενικά. Δεν μπορεί να υπολογιστεί επιπρόσθετα διότι είναι άδικο και δεν φέρνει την ανανέωση εκείνη που χρειάζεται ο χώρος της παιδείας και τα σχολεία μας. Όπως δεν πρέπει να αξιολογηθεί αρνητικά η έλλειψη συγκεκριμένης –γραφειοκρατικής εμπειρίας σε διευθυντικά καθήκοντα. Αντιθέτως, η ικανότητα διεύθυνσης χωρίς προηγούμενη εμπειρία πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη.
•    Κάθε μελέτη περίπτωσης δέχεται πολλές παραμέτρους και σενάρια, που η ίδια η πραγματικότητα μπορεί να παρουσιάσει. Οι προσεγγίσεις λοιπόν είναι πολλές και κάθε μια, θεωρούμενη ως υπόθεση εργασίας, προσφέρει πεδίο μελέτης του αξιολογούμενου.
•    Στην μελέτη περίπτωσης του καθηγητή με την καινοτόμο διάθεση και τον βιωματικό τρόπο διδασκαλίας, αποδεκτό από τους μαθητές αλλά όχι από γονείς και καθηγητές, ακολουθήθηκε ή εξής προσέγγιση:
Ο καθηγητής, που θυμίζει έντονα τον ‘κύκλο των χαμένων ποιητών’, λειτουργεί σε σωστή κατεύθυνση και έχει διάθεση προσφοράς και πνεύμα προοδευτικό. Βλέπει στο μαθητή σπίρτο να το ανάψει και όχι κάδο να τον γεμίσει γνώσεις, όπως μας λέει ο Κακριδής. Επιπλέον είναι στην κατεύθυνση του νέου σχολείου, που επαγγέλλεται, στα λόγια τουλάχιστον, σήμερα. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια ψύχραιμη, παιδαγωγική προσέγγιση, όπου θα ακουστούν με προσοχή και σεβασμό όλες οι απόψεις και θα γίνει σύνθεση. Γιατί κανένα μέτρο δεν προχωράει με τους περισσότερους με αρνητική διάθεση και τίποτα δεν γίνεται χωρίς καλή προαίρεση.
Θα μπορούσε κάποιος να τοποθετηθεί τυπολατρικά στο θέμα, μιλώντας για παιδαγωγική συνεδρίαση με την συμμετοχή συμβούλων κτλ. Αυτά τα πράγματα όμως, που είναι αυτονόητα, δεν μπορεί να θεωρηθούν απάντηση για τον παιδαγωγικό ρόλο και την ευθύνη του διευθυντή. Δεν μπορεί να είναι απάντηση --θα φωνάξω τους ειδικούς να επιληφθούν. Αυτός θα ήταν ο ρόλος ενός υπαλλήλου διεκπεραιωτή.
2. Μετά την διευκρινιστική εγκύκλιο 75451 της 6-7-11 για τα μόρια του επιμορφωτή στις νέες τεχνολογίες, κατέθεσα ένσταση όπου υποστήριξα ότι η εγκύκλιος αναφέρεται σε επιμορφωτές Α’ και Β’ επιπέδου. Αν επανέρχομαι τώρα είναι γιατί μετά από επικοινωνία με τις πληροφορίες  που αναφέρει η εγκύκλιος, μου επιβεβαίωσαν την δική μου ερμηνεία.
           

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου